„Ştiţi că El S-a arătat ca să ia păcatele; şi în El nu este păcat” (1Ioan 3:5).
În acest text ne apropiem de o înţelegere a scopului Întrupării, o
înţelegere care atinge nevoia noastră umană. Tema simplă şi
atotcuprinzătoare sugerată este că, în primul rând, scopul Întrupării a
fost luarea păcatelor şi, în al doilea rând, că procesul îndeplinirii
este acela al întrupării.
Deci, mai întâi, vom analiza scopul aşa cum este declarat: „El S-a
arătat ca să ia păcatele.” Pentru a înţelege aceasta trebuie să luăm
termenii în toată simplitatea lor şi să fim foarte atenţi la ceea ce
înseamnă ei cu adevărat. Ce se intenţionează prin acest cuvânt:
„păcatele”? Suma totală a tuturor călcărilor de lege. Când ne gândim la
mărimea rasei umane, acest gând este inimaginabil. Dar haideţi să ne
amintim că în mijlocul acestor gânduri care ne copleşesc sunt propriile
noastre păcate reale.
„Păcate” – pierderi ale ţintei, că sunt pierderi intenţionate sau din
neştiinţă nu contează în momentul acesta. Cuvântul include toate acele
gânduri, cuvinte şi fapte în care am pierdut ţinta scopului divin şi
idealul divin, acele lucruri care stau între om şi Dumnezeu, în aşa fel
încât omului începe să-i fie frică de Dumnezeu, acele lucruri care stau
între om şi semenii lui în aşa fel încât omul începe să se teamă de
semeni, ştiind că a greşit faţă de ei într-un anumit fel, acele lucruri
care stau între om şi propriul succes. Le puteţi numi eşecuri dacă
vreţi, spuneţi-le oricum vreţi în aşa fel încât să înţelegeţi intenţia
cuvântului.
Sintagma „ca să ia” este o afirmaţie a rezultatului, nu o declaraţie a
procesului. Echivalentul ebraic al cuvântului „a lua” se găseşte în
bine-cunoscuta poveste a ţapului ispăşitor. Trebuia ca acest animal să
fie scos în pustie, „într-un pământ pustiit”. Aceasta sugera că păcatele
erau ridicate de pe unul şi puse pe altul, care le ducea departe de
experienţă, de conştienţă. „El S-a arătat ca să ia păcatele” – să ridice
păcatele. S-a arătat pentru a putea intra în relaţie cu viaţa umană şi
trecând sub povara păcatelor umane, le-a ridicat, le-a luat.
Aceasta este fie cea mai glorioasă Evanghelie pe care omul a auzit-o
vreodată, fie este cea mai mare înşelare pe care a auzit-o vreodată. În
inima fiecărui bărbat şi a fiecărei femei există o conştienţă a
păcatului. Nici unul dintre noi nu ar fi gata să spună: „Eu nu am făcut
niciodată în mod deliberat un lucru pe care ştiu că nu trebuie să-l
fac.” Aceasta este conştientizarea păcatului. Putem adopta o atitudine
de scuzare a lui, putem fi gata să susţinem motivul pentru care l-am
făcut şi scopul Lui. Putem spune că am întors spatele acestor adevăruri
evanghelice şi cu toate acestea, ştim că am păcătuit şi ne dorim să nu o
fi făcut.
Trecând pentru un moment de la acea margine exterioară de bărbaţi şi
femei care sunt într-o oarecare măsură nepăsători în această privinţă,
la sufletele care sunt în agonie în privinţa aceasta, care îşi cunosc
păcatul şi-l urăsc, care poartă conştientizarea relelor făcute în anii
trecuţi ca pe o povară continuă ce apasă asupra sufletelor lor, care
urăsc amintirea propriilor păcate – pentru astfel de oameni, o asemenea
declaraţie este cel mai crud cuvânt sau cel mai blând cuvânt care poate
fi rostit. Crud, dacă n-ar fi adevărat, blând într-adevăr cu bunătatea
inimii lui Dumnezeu, dacă este adevărat. Dacă este adevărat că El S-a
arătat într-un fel, într-un mister profund pe care nu-l vom putea
înţelege perfect niciodată, pentru a se aşeza sub păcatele mele,
păcatele mele, sub gândul meu necurat, sub vorbele mele de amărăciune,
sub faptele mele sfinte – şi să le ridice, să le ia de la mine – atunci
aceasta este Evanghelia după care tânjesc mai mult decât orice. Pentru
mine, un păcătos, mai valoros decât orice altceva El poate face pentru
mine, este acest lucru.
În al doilea rând, pentru ca acest mare scop al Întrupării, aşa cum a
fost afirmat, să fie mai puternic şi mai bine înţeles, haideţi să ne
îndreptăm cu reverenţă spre indicaţia procesului pe care îl avem în
acest text specific: „El S-a arătat ca să ia păcatele”. Cine era
Persoana? Este foarte clar că aici, Ioan, ca întotdeauna, îşi are ochii
aţintiţi asupra Omului din Nazaret şi, cu toate acestea, este la fel de
clar că el se uită prin Isus din Nazaret la Dumnezeu. Acesta este
înţelesul cuvântului „arătat” aici. El este Cuvântul care S-a făcut
trup. El este trup, dar El este Cuvântul. El este Cineva pe care Ioan
L-a cunoscut prin simţuri şi cu toate acestea, este Cineva pe care Ioan
L-a cunoscut mai înainte prin Duhul.
Observaţi că după ce face afirmaţia „El S-a arătat ca să ia păcatele”,
adaugă aceste cuvinte măreţe: „şi în El nu este păcat”, sau în El nu era
nici o pierdere a ţintei. Acela în care nu era nici o pierdere a
ţintei, S-a arătat cu scopul clar de a ridica, de a lua, de a face să nu
mai fie pierderi ale ţintei în alţii.
„El S-a arătat” – şi în numele lui Dumnezeu, haideţi să nu citim în
cuvântul „El”, nimic mic sau îngust. Dacă facem astfel, vom ajunge la un
moment dat în locul în care va trebui să negăm declaraţia că El poate
lua păcatele. Dacă El a fost om aşa cum eu sunt om, atunci chiar dacă a
fost perfect şi fără păcat, nu poate lua păcatele. Dacă în cuvântul „El”
citim tot ceea ce Ioan a intenţionat în mod evident să spună, potrivit
cu mărturia propriei sale scrieri, vom începe să vedem ceva din ideea
uluitoare şi din posibilitatea de a crede cel puţin declaraţia că „El
S-a arătat ca să ia păcatele”.
Gândiţi-vă la „arătare” şi „păcate” din perspectiva omului. Termenii
ultimei promisiuni pentru Întrupare au fost: „Şi-i vei pune numele Isus
pentru că El va mântui pe poporul Său de păcatele Sale”. Când s-au auzit
cântecele înaintea păstorilor, ce au spus îngerii? „Astăzi vi s-a
născut un Mântuitor care este Cristos Domnul”. Făgăduinţa Întrupării era
aceea a venirii Unuia care să ridice păcatele.
În timpul vieţii şi slujirii Lui, cuvintele lui Isus erau cuvinte ce
dezvăluiau înţelesul păcatului, cuvinte menite să mustre păcatul şi să
îndepărteze oamenii de păcat. Lucrările lui Isus – şi prin lucrări mă
refer la miracole, semne şi minuni – erau în principal lucrări care
biruiau rezultatele păcatului. Miracolele lui Isus nu aveau un efect
supranatural asupra oamenilor, ci erau întotdeauna restaurări din
poziţia nenaturală în poziţia naturală. Vindecarea bolilor nu era un
lucru supranatural, ci restaurarea omului la starea fizică normală. El
lua rezultatele păcatului.
Acum ajungem la ultimul lucru al acestei manifestări – procesul morţii –
deoarece în această oră solemnă, singuratică şi fără asemănare a Crucii
este împlinirea ultimă a cuvintelor vestitorului de pe malurile
Iordanului: „Iată Mielul lui Dumnezeu care ridică păcatul lumii”.
Această sintagmă „Mielul lui Dumnezeu” nu putea avea decât o
semnificaţie în urechile oamenilor care au auzit-o. Era vocea unui
profet care vorbea evreilor, iar atunci când a vorbit despre Mielul care
ia păcatele, nu mai aveau nici o alternativă decât să mediteze la linia
lungă de jertfe simbolice care fusese sacrificată şi despre care li se
dăduseră învăţături, dar care întuneca marele mister al scopului divin
prin care păcatul putea fi tratat. Aşa că în momentul morţii Lui, găsim
sensul ultim al acestui cuvânt măreţ. Deoarece prin manifestare, de la
început până la sfârşit, El se ocupă pururea de păcate şi de păcat,
ridicând, îndreptând, reţinând, sugerând oamenilor prin licăriri de
lumină sensul cel mai profund al misiunii Sale, numai atunci când
ajungem la ora singurătăţii Sale inimaginabile, a întunericului profund
şi a botezului Său cu suferinţă, putem fi martori la acea parte a
manifestării în care vedem ca nicăieri şi ca niciodată, înţelesul
acestui text: „El S-a arătat ca să ia păcatele”.
Cu reverenţă, haideţi să facem un pas mai departe. „Arătarea” şi
„păcatele” din perspectiva lui Dumnezeu. Cel arătat era Dumnezeu. Dacă
am putea vedea acest lucru o dată, atunci am privi mereu la acel Om din
Nazaret în naşterea, viaţa, crucea Sa, ca fiind doar o manifestare. Nu
poate fi văzută întreaga realitate, dar ea este adusă în punctul
vizibilităţii pe calea Întrupării. Dacă Acesta este cu adevărat Însuşi
Dumnezeu manifestat, atunci amintiţi-vă un lucru: întreaga măsură de
umanitate este în El şi infinit mai mult decât întreaga măsură de
umanitate. Dincolo de orice limită a creaţiei, este Dumnezeu. Toată
creaţia, cerul şi pământul, soarele, stelele şi sistemele, îngerii şi
arhanghelii, căpeteniile şi domniile, ierarhiile despre care auzim
vorbindu-se nu-şi pot explica în mod desăvârşit natura sau ordinea;
toate acestea sunt în El; dar El este infinit mai mult dincolo de toate.
Încep să mă minunez. În uimire, încep să cred în posibilitatea ridicării
păcatului meu; crucea, ca toate celelalte, a fost o manifestare. În
crucea lui Isus era aducerea lucrurilor veşnice la vedere. Dragostea şi
lumina au fost aduse la vedere prin cruce. Dragostea şi lumina în
prezenţa stărilor păcatului au devenit durere – şi au devenit bucurie!
În cruce, văd durerea lui Dumnezeu şi, în cruce, văd bucuria lui
Dumnezeu pentru că „I-a plăcut Domnului să-L zdrobească prin suferinţă”
(în Biblia Cornilescu: „Domnul a găsit cu cale să-L zdrobească”). În
cruce, văd dragostea lui Dumnezeu lucrând cu pasiune şi putere pentru
mântuirea omului. În cruce, văd lumina lui Dumnezeu refuzând să se
împace cu fărădelegea, cu păcatul şi cu răul. Crucea este revelaţia
istorică a lucrurilor statornice din inima lui Dumnezeu. Măsura crucii
este Dumnezeu. Dacă întreaga măsură a umanităţii este în Dumnezeu, iar
El este mai mult, şi dacă măsura crucii este Dumnezeu, atunci măsura
crucii înfăşoară umanitatea în aşa fel încât nici un individ nu este în
afara înţelesului şi a puterii ei. El, Cel care S-a arătat, este
Dumnezeu. El poate strânge în viaţa lui veşnică întreaga rasă umană cu
toată durerea ei şi cu tot păcatul ei şi le poate lua asupra Lui.
Cu toate acestea, amintiţi-vă următorul lucru: păcatele au fost luate nu
prin faptele veşnice, ci prin manifestarea acestor fapte. Textul acesta
nu afirmă, şi nu există nici un text care să spună că El, Cel care S-a
arătat, ia păcatele fără existenţa unei manifestări. „El S-a arătat ca
să ia păcatele”. Patima revelată în cruce a fost într-adevăr şi patima
lui Dumnezeu; dar patima lui Dumnezeu a devenit dinamică în viaţa umană
când s-a manifestat în formă umană, în perfecţiunea unei vieţi şi a
misterului unei morţi.
Voinţa omului este factorul cu care avem întotdeauna de a face şi,
pentru că păcatul omului a fost adunat în cunoştinţa lui Dumnezeu şi a
creat durerea lui Dumnezeu de la bun început, numai atunci când
realitatea durerii Dumnezeirii este adusă la lumină prin manifestare,
voinţa omului poate fi capturată – sau constrânsă la poziţia de
încredere şi ascultare care este necesară pentru restaurarea lui
practică şi efectivă la neprihănire. Ori de câte ori omul renunţă astfel
la Sine, încrezându-se – aceasta este condiţia – păcatele lui sunt
luate, ridicate.
Dacă s-ar afirma că Dumnezeu ar fi putut să aducă aceeaşi eliberare şi
fără suferinţă, răspunsul nostru este că omul care spune acest lucru nu
cunoaşte nimic despre păcat. Păcatul şi suferinţa sunt co-existente. În
momentul în care este păcat, este suferinţă. În momentul în care este
păcat şi suferinţă într-o fiinţă umană, în Dumnezeu este amplificată.
„Mielul a fost jungheat de la întemeierea lumii.” Din momentul în care
omul în păcatul lui a devenit un copil al durerii, durerea a fost
simţită mult mai mult în cer.
Aş vrea să-i spun omului împovărat care are un sentiment al păcatului,
să contempleze Persoana care S-a arătat. Nu există nici un om despre
care să nu se poată spune că îşi are viaţa, mişcarea şi fiinţa în
Dumnezeu. Dumnezeu este nespus mai mult decât sunt eu, nespus mai mult
decât întreaga rasă umană de la început la sfârşit. Dacă este nespus mai
mult, atunci toată viaţa mea este în El. Dacă în misterul Întrupării
S-a manifestat adevărul că El, Dumnezeu, a ridicat păcatul, atunci mă
pot încrede. Dacă aceasta este crăpătura stâncii, atunci pot spune ca
niciodată până acum –
Stâncă a veacurilor, crăpată pentru mine
Lasă-mă să mă ascund în Tine.
El S-a arătat şi prin această arătare, eu văd luminat adevărul nespus al
patimei lui Dumnezeu despre care noi vorbim şi o numim „Ispăşirea”.
Editorial
G. Campbell Morgan, 19 decembrie 2007
Scopurile întrupării (Partea a II‑a ‑ Ca să ia păcatele)
- Despre sfârșitul felului de viață a lui Richard Baxter Dr. Bates, 12 iulie 2024
- Preeminența Evangheliei - Un capitol din cartea Hristosul preeminent Paul Washer, 06 aprilie 2024
- De ce S-a întrupat Fiul lui Dumnezeu? Valentin Leonaș, 11 decembrie 2023
- Răscumpărarea mâinilor! Valentin Leonaș, 11 mai 2023
- Sarea fără puterea de a săra, lumina fără lumină Martyn Lloyd-Jones, 11 aprilie 2023
- Lăsați jocurile! Ocupați-vă de vițel! Valentin Leonaș, 22 noiembrie 2022
- Un capitol din cartea „Mărturia lui Howell Harris” Howell Harris, 05 martie 2022
- Fragment relevant pentru zilele noastre din cartea „Predici despre trezire” C.H. Spurgeon, 07 februarie 2022
- Fragment dintr-un comentariu asupra Cântarii cântărilor, carte care se află în lucru Autor necunoscut, 06 ianuarie 2022
- MLJ despre aroganța celor care susțin încetarea anumitor daruri ale Duhului Martyn Lloyd-Jones, 31 octombrie 2021
- Valoarea timpului și importanța răscumpărării acestuia Jonathan Edwards, 19 iulie 2021
- Despre răscumpărarea vremii John Wesley, 05 iulie 2021
- Odihna veșnică a sfinților Richard Baxter, 25 mai 2021
- Vindecarea miraculoasă - fragment din carte Henry Frost, 03 februarie 2021
- Johan Brentz Joel Beeke & Diana Kleyn, 05 ianuarie 2021
- Un adevărat slujitor al lui Dumnezeu Joel Beeke & Diana Kleyn, 28 octombrie 2020
- Cum a folosit Dumnezeu o furtună Joel Beeke & Diana Kleyn, 28 septembrie 2020
- Încredere George C. Neumark, 1621-1681, 22 august 2020
- Însetez, oh Miel rănit al lui Dumnezeu Atribuită lui John Wesley, 25 iulie 2020
- Răscumpărarea omului Ivan Plett, 24 iunie 2020
- Nenorocirea omului și puterea lui Dumnezeu Martyn Lloyd Jones, 11 iunie 2020
- Pocăința: singurul răspuns potrivit! Valentin Leonaș, 27 aprilie 2020
- Dragostea de sine William Faber, 20 aprilie 2020
- Gândurile și roadele lor C.H. Spurgeon, 13 aprilie 2020
- Din lac în puț Valentin Leonaș, 02 aprilie 2020
- Supunere Jeanne Marie de la Motte-Guyon, 30 martie 2020
- Ademenit în pustiu Gerhard Tersteegen, 26 martie 2020
- Poporul lui Dumnezeu Martyn Lloyd Jones, 22 martie 2020
- Dacă Dumnezeu este pentru noi... Martyn Lloyd Jones, 17 martie 2020
- John Sung - Mesagerul trezirii de la Dumnezeu pentru Biserica din China Peter Chung, unul din convertiții dr-lui Sung, 12 februarie 2020
- John Sung - Epilog Leslie Lyall, 24 ianuarie 2020
- Cum să înfrunți atacurile lui Satan John Newton, 09 decembrie 2019
- Armele firii versus armele duhovnicești - mărturisire Valentin Leonaș, 02 decembrie 2019
- Cauzele, natura și semnele declinului în har John Newton, 19 octombrie 2019
- Nu vă irosiți timpul și banii cu N.T. Wright! Valentin Leonaș, 18 octombrie 2019
- Călăuzirea divină John Newton, 01 octombrie 2019
- Semnele unei chemări în lucrare John Newton, 19 septembrie 2019
- Întrebuințarea bună a Legii John Newton, 09 septembrie 2019
- Cusururi în caracterul creștin John Newton, 01 septembrie 2019
- Rugați pe Domnul secerișului să scoată lucrători la secerișul Lui! Valentin Leonaș, 12 august 2019
- Concluzie (ultimul capitol din cartea Baza unitații creștine) Martyn Lloyd-Jones, 23 aprilie 2019
- Împărăția lui Dumnezeu aici și acum? Valentin Leonaș, 22 martie 2019
- Trei feluri de învățători Valentin Leonaș, 11 martie 2019
- Fragment din cartea „Închinarea în familie” Donald S. Whitney, 29 ianuarie 2019
- În pragul dintre ani Valentin Leonaș, 31 decembrie 2018
- Introducere - Acest foarte neînsemnat frate al Meu, Dani Valentin Leonaș, 12 decembrie 2018
- Ana și Penina Valentin Leonaș, 26 noiembrie 2018
- Vai ce păcat îngrozitor! Valentin Leonaș, 21 noiembrie 2018
- În nimeni decât în Tine Valentin Leonaș, 08 noiembrie 2018
- Botezul cu Duhul Sfânt Martyn Lloyd Jones, 19 octombrie 2018
- Prietenul Mirelui Martyn Lloyd-Jones, 15 aprilie 2018
- Acesta este Regele meu! S.M. Lockridge, 07 aprilie 2018
- Unul din planurile lui Satan de a-i tine pe sfinti intr-o stare mizerabila Thomas Brooks, 19 februarie 2018
- Isus - Omul muncitor Samuel L. Brengle, 03 ianuarie 2018
- Despre duhul de invidie Jonathan Edwards, 10 iulie 2017
- Mesajul Evangheliei Valentin Leonaș, 01 februarie 2017
- Credință mântuitoare sau altfel de credință? Valentin Leonaș, 17 ianuarie 2017
- Desțeleniți-vă un ogor nou! Valentin Leonaș, 04 octombrie 2016
- În dezacord Valentin Leonas, 20 mai 2016
- Relația creștinului cu Legea Martyn Lloyd Jones, 07 aprilie 2016
- Torța Mărturiei - O altfel de Istorie a bisericii John Kennedy, 19 februarie 2016
- Se caută Profeți William Fetler, 02 februarie 2016
- Fragment din cartea autobiografică "Har din abundență pentru căpetenia păcătoșilor" John Bunyan, 07 ianuarie 2016
- Problema evanghelizării (capitolul 6 din cartea ''Predici de actualitate pentru crestini'') Martyn Lloyd Jones, 27 august 2015
- Păziţi-vă de spiritul romantic în religie A.W. Tozer, 06 mai 2015
- Declinul lecturilor bune A.W. Tozer, 01 martie 2015
- Tragedia risipei A.W. Tozer, 08 februarie 2015
- Meditaţie de Anul Nou A.W. Tozer, 31 decembrie 2014
- Frumuseţe de Crăciun A.W. Tozer, 16 decembrie 2014
- Un creştin nu-şi poate permite să învinovăţească A.W. Tozer, 20 noiembrie 2014
- Păziţi-vă de infatuare A.W. Tozer, 02 noiembrie 2014
- Vânturile de toamnă A.W. Tozer, 28 septembrie 2014
- Despre reproducerea şoarecilor bălţaţi (din "Omul, sălaşul lui Dumnezeu") A.W. Tozer, 20 august 2014
- Ţi-e frică să judeci? Lowell Brueckner, 14 iulie 2014
- Câștigurile crucii (capitolul 12 din Calea Crucii) Gregory Mantle, 17 iunie 2014
- Păcatul care pleacă ultimul A.W. Tozer, 16 aprilie 2014
- Dumnezeu trebuie să fie iubit pentru ceea ce este El Însuşi A.W. Tozer, 19 martie 2014
- Oh, Doamne, întoarce-ne din nou la Tine! A.W. Tozer, 19 februarie 2014
- Sfinţenia înainte de potop; sau umbli tu cu Dumnezeu? Samuel L. Brengle, 22 ianuarie 2014
- "Eu sunt Acela" (din cartea "Apa vie") Martyn Lloyd Jones, 21 decembrie 2013
- O rugăciune Francois de Fenelon, 29 noiembrie 2013
- Recunoscător? Da, dar cui? (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 22 septembrie 2013
- Darul pătrunderii profetice este imperativ astăzi -- Partea II (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 19 august 2013
- Darul pătrunderii profetice este imperativ astăzi -- Partea I (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 august 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea IV (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 12 iulie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea III (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 iulie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea II (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 29 iunie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea I (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 18 iunie 2013
- Dovada exterioară a harului interior (capitolul 4 din cartea "Acei metodişti uimitori") A.W. Tozer, 22 mai 2013
- Cum să fii umplut cu Duhul Sfânt (capitolul 3 din broşura "Cum să fii umplut cu Duhul") A.W. Tozer, 01 mai 2013
- Nevoia de reformă A.W. Tozer, 14 aprilie 2013
- Pentru cercetare J. Gregory Mantle, 07 aprilie 2013
- O descurajare şi o încurajare Valentin Leonaş, 24 martie 2013
- Niciun păcat nu este privat (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 13 martie 2013
- Sfaturi legate de lectură Richard Baxter, 19 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea V (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 13 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea IV (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea III (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 01 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea II (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 26 ianuarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea I (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 20 ianuarie 2013
- Intrând într-un an nou (Capitol din cartea Apa vie) Martyn Lloyd Jones, 01 ianuarie 2013
- Ce a stabilit naşterea lui Hristos? (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 18 decembrie 2012
- Formarea unui om (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 10 decembrie 2012
- Orientaţi spre ambele direcţii (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 13 noiembrie 2012
- Gunoaie doctrinare despre Persoana şi lucrarea Duhului Sfânt (din cartea Trezirea, cap.4) Martyn Lloyd Jones, 04 noiembrie 2012
- Substitute ale uceniciei (Un editorial din Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 11 octombrie 2012
- Ridicarea pânzelor (Un editorial din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 28 august 2012
- Mântuirea umblă pe pământ (Un editorial din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 09 august 2012
- TÂNĂRULUI EARLSTON Samuel Rutherford, 16 iulie 2012
- Mărturie Samuel L. Brengle, 04 iulie 2012
- Biruinţa asupra mâniei prin puterea Duhului Sfânt (din cartea Când vine Duhul Sfânt) Samuel L. Brengle, 23 iunie 2012
- Pregătirea locuinţei Lui (Un capitol din cartea Când vine Duhul Sfânt) Samuel L. Brengle, 12 iunie 2012
- Cum să citeşti biografie creştină Martyn Lloyd Jones, 04 iunie 2012
- Datoria de a ne opune A.W. Tozer, 13 mai 2012
- Puterea cere separare A.W. Tozer, 02 mai 2012
- Obligaţia noastră creştină de a ne păsa A.W. Tozer, 25 aprilie 2012
- Despre căutarea darurilor spirituale (Din cartea Bucurie negrăită) Martyn Lloyd Jones, 17 aprilie 2012
- Fără botezul cu Duhul Sfânt nimeni nu este suficient de pregătit pentru a predica (Din cartea Bucurie negrăită) Martyn Lloyd Jones, 12 aprilie 2012
- Integrare sau repudiere? (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 05 aprilie 2012
- Avem nevoie să fim eliberaţi de teama firească (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 25 martie 2012
- Sfinţenia personală este primordială (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 10 martie 2012
- Serviciul creştin de înmormântare are nevoie de reformă (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 28 februarie 2012
- Strigătul misionar! Valentin Leonaş, 25 februarie 2012
- Maranata! Valentin Leonaş, 18 februarie 2012
- Despre cruce şi purtarea ei Valentin Leonaş, 12 februarie 2012
- Lipsa emoţiilor în religie - motiv de smerire (fragment din cartea Emoţiile religioase) Jonathan Edwards, 29 ianuarie 2012
- Formula pentru succesul spiritual (Un capitol din cartea Succesul şi creştinul) A.W. Tozer, 16 ianuarie 2012
- Secretul biruinţei (Un capitol din carte Succesul si crestinul) A.W. Tozer, 27 decembrie 2011
- Hristos şi Biserica Lui vor birui (Fragment din cartea Trestia frântă) Richard Sibbes, 09 decembrie 2011
- Către cititor (Prefaţa cărţii Trestia frântă) Richard Sibbes, 22 noiembrie 2011
- Esenţa credinţei (Un capitol din cartea Hristos, Fiul etern) A.W. Tozer, 08 noiembrie 2011
- Arta adevăratei închinări (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 21 octombrie 2011
- Bogăţiile noastre nerevendicate (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 05 octombrie 2011
- Slujind în stare de urgenţă (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 22 septembrie 2011
- Slujba nopţii (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 08 septembrie 2011
- Importanţa examinării de sine (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 13 august 2011
- Caracteristicile omului spiritual (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 02 august 2011
- Pedeapsa şi purtarea crucii nu sunt acelaşi lucru (Din cartea Creştinul acela incredibil) A. W. Tozer, 29 iulie 2011
- De ce este dat Duhul Sfânt? (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 13 iulie 2011
- Tragedie în biserici - lipsa iluminării Valentin Leonaş, 27 iunie 2011
- Sfântul trebuie să umble singur (Din cartea, Omul: sălaşul lui Dumnezeu) A.W. Tozer, 31 mai 2011
- Trei răni care dovedesc credincioşia A.W. Tozer, 09 mai 2011
- Vechea şi noua cruce (Din cartea Omul: sălaşul lui Dumnezeu) A.W. Tozer, 21 aprilie 2011
- O rugăciune care trebuie înălţată zilnic din adâncul inimii Un purtător al crucii, 12 aprilie 2011
- Cauzele şi caracteristicile unei organizaţii Lowell Brueckner, 07 aprilie 2011
- Valoarea meditaţiei în citire Thomas Brooks, 28 martie 2011
- Cum să progresăm din punct de vedere spiritual? - din cartea, Omul: sălaşul lui Dumnezeu A.W. Tozer, 11 martie 2011
- Bucuria va veni la vremea ei A.W. Tozer, 01 martie 2011
- Pericolul şi beneficiul citirii unei cărţi bune A.W. Tozer, 17 februarie 2011
- Sunt rugăciunile tale plăcute lui Dumnezeu A.W. Tozer, 02 februarie 2011
- Sfinţind banalul A.W. Tozer, 16 ianuarie 2011
- Mutarea averii A.W. Tozer, 09 ianuarie 2011
- Lucrare şi închinare A.W. Tozer, 01 ianuarie 2011
- Puterile care ne modelează - din cartea "Născut după miezul nopţii" A.W. Tozer, 19 decembrie 2010
- Privind ţintă la Isus - O carte pentru cei flămânzi şi însetaţi după Isus Hristos , 09 decembrie 2010
- Ce este de făcut în privinţa diavolului? A.W. Tozer, 03 decembrie 2010
- Dumnezeu va fi totul în toate (aplicaţie) Isaac Ambrose, 06 noiembrie 2010
- Adevărata mortificare Isaac Ambrose, 17 octombrie 2010
- Domnul Isus trecând pârâul Chedron - aplicaţie Isaac Ambrose, 10 octombrie 2010
- Două minuni înfăptuite de Isus Hristos Isaac Ambrose, 26 septembrie 2010
- Trebuie să mergem la biserică? Valentin Leonaş, 11 septembrie 2010
- Mişcat sau transformat? Valentin Leonaş, 12 august 2010
- Eu sunt Domnul Dumnezeul tau Isaac Ambrose, 07 august 2010
- Motive care să ne încurajeze să privim la Isus Isaac Ambrose, 28 iulie 2010
- Despre citirea cărţilor Lowell Brueckner, 11 iulie 2010
- Păcatul de omitere Lowell Brueckner, 21 iunie 2010
- Caracterul lui Dumnezeu A.W. Tozer, 13 mai 2010
- Monolog al unui suflet convins de păcat Joseph Alleine, 25 aprilie 2010
- O întâlnire proaspătă cu Dumnezeu Vance Havner, 29 martie 2010
- Umplut cu Duhul Gregory Mantle, 21 martie 2010
- Căsătoria cu altul Gregory Mantle, 15 februarie 2010
- Un mesaj pentru timpul prezent Charles Spurgeon, 05 ianuarie 2010
- Meditaţie asupra naşterii lui Isus Hristos Isaac Ambrose, 03 decembrie 2009
- Caracteristicile unei vieţi controlate de Duhul Sfânt Lowell Brueckner, 15 noiembrie 2009
- O scrisoare către un suflet pe care el nu l-a văzut niciodată, însă a cărui caz i-a fost expus de un prieten Robert Murray M'Cheyne, 08 noiembrie 2009
- Isus este Calea, Adevărul şi Viaţa (o predică din cartea lui M'Cheyne) Robert Murray M'Cheyne, 18 octombrie 2009
- Mândria spirituală (fragment din cartea lui Edwards, în curs de pregătire) Jonathan Edwards, 06 septembrie 2009
- Alţii au voie, tu nu G.D. Watson, 17 august 2009
- Vântul suflă în estul Texasului Mark Tomlinson, 04 august 2009
- În arena credinţei Erich Sauer, 13 iulie 2009
- O pasăre legată cu o sfoară Charles Spurgeon, 23 iunie 2009
- Rugaciune Sfântul Augustin (354-430), 12 iunie 2009
- Duhul Focului (Drumul spre Rusalii) Samuel Chadwick, 16 mai 2009
- Afară din tabără Ovidiu Miron, 27 aprilie 2009
- Provocarea Rusaliilor Samuel Chadwick, 05 aprilie 2009
- Dumnezeu intervenind Martyn Lloyd Jones, 13 martie 2009
- Părinţi creştini consacraţi Andrew Murray, 21 februarie 2009
- Marele zeu Amuzament A.W.Tozer, 14 februarie 2009
- Izvorul adevăratei bucurii Valentin Leonas, 27 ianuarie 2009
- ...şi noi tot nu suntem mântuiţi! Ovidiu Miron, 06 ianuarie 2009
- Rugaciune II Anomin, preluat din Valley of Vision, 30 noiembrie 2008
- Cum primeşti pierderile vieţii Dave Brueckner, 12 noiembrie 2008
- Pocăinţa ... la control Daniel Grigoriciuc, 17 septembrie 2008
- Fragment din cartea "Oameni care s-au întâlnit cu Dumnezeu" A.W.Tozer, 27 august 2008
- Rugăciune anonim, 18 august 2008
- Isus este biruitor! A.W. Tozer, 23 iulie 2008
- Trebuie să spunem Amin Lowell Brueckner, 11 iulie 2008
- O scrisoare William B. Burns, 25 iunie 2008
- Dumnezeu l-a auzit pe Ilie pentru ca Ilie L-a auzit pe Dumnezeu A.W.Tozer, 09 iunie 2008
- Hristos Se arată John Fletcher, 27 mai 2008
- Făgăduinţa Împăratului Frances Ridley Havergal, 28 aprilie 2008
- O jertfă vie Thomas Cook, 31 martie 2008
- Mărturia lui Thomas Cook Thomas Cook, 19 martie 2008
- 50 de motive pentru care Isus a venit să moară John Piper, 25 februarie 2008
- Tragedie în Biserică - lipsa darurilor A.W.Tozer, 28 ianuarie 2008
- Putere de sus John Greenfield, 01 ianuarie 2008
- Scopurile Întrupării (Partea a IV-a - Pentru a pregăti a doua venire) G. Campbell Morgan, 22 decembrie 2007
- Scopurile întrupării (Partea a III-a - Pentru a nimici lucrările diavolului) G. Campbell Morgan, 21 decembrie 2007
- Scopurile întrupării (Partea a II-a - Ca să ia păcatele)
- Scopurile Întrupării (Partea I - Pentru a-L revela pe Tatăl) G.Campbell Morgan, 17 decembrie 2007
- Rugăciune I Anonim, preluat din cartea Valley of Vision, 30 noiembrie 2007
- Pogoară-Te, Doamne! Roger Ellsworth, 30 octombrie 2007
- Calea lui Dumnezeu, nu a noastra Martyn Lloyd Jones, 15 octombrie 2007
- Lipsa de curaj duce la conformitate Lowell Brueckner, 30 august 2007
- Flămând după Dumnezeu John Piper, 07 august 2007
- Căutare după goliciune Paul Washer, 13 iulie 2007
- Cum să ne rugăm pentru a primi ceea ce cerem? R.A. Torrey, 13 aprilie 2007
- EL SI NUMAI EL Martyn Lloyd Jones, 01 ianuarie 2007
- Decembrie Valentin Leonas, 01 decembrie 2006
- ,,Nu vă mai încredeţi dar în om!!" Paul Washer, 16 noiembrie 2006
- VAZÂND LUCRURILE DIN PERSPECTIVA LUI DUMNEZEU Lowell Brueckner, 09 octombrie 2006
- Circumstanţele în care Domnul ne-a pus pe inimă să începem această lucrare Valentin Leonaş, 03 octombrie 2005